تهیه مواد مورد نیاز منزل به خصوص مواد خوراکی، یکی از امور روزمره هر خانواده است. فروشگاه هایی که مواد ضروری منزل را ارائه می دهند، در هر دوره ای از زمان به شکلی بوده اند. در گذشته ای نه چندان دور به شکل بقالی و پس از آن سوپرمارکت ها و سپس هایپرمارکت ها قدم به میدان گذاشتند. اما شکل جدیدتر این فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت های آنلاین مانند هایپرمارکت اینترنتی مشهد است. در ادامه به صورت مختصر در مورد هر یک از اشکال این فروشگاه ها صحبت می کنیم.
سوپرمارکت چیست؟
یکی از اماکن فروش کالاهای مورد نیاز روزانه منازل، سوپرمارکت ها هستند. امروزه در هر خیابان و کوچه می توان به راحتی به سوپرمارکت دسترسی داشت و یکی از ویژگی های اصلی این مغازه ها، نزدیکی به محل زندگی افراد است. این روزها در شهرهای مختلف کشور، سوپرمارکت های متعددی را می توان یافت که مانند سوپرمارکت مشهد اقلام مورد نیاز مردم را به صورت روزانه و تازه تهیه کرده و در اختیار آنها قرار می دهند.
سوپرمارکت ها شکل پیشرفته بقالی های قدیم هستند که اقلام ضروری روزانه خانواده ها از جمله مواد خوراکی مانند لبنیات و همچنین برخی کالاهای غیرخوراکی مانند لوازم بهداشتی و شوینده ها را تامین می کنند. از نظر ابعاد، سوپرمارکت ها بزرگتر از بقالی و کوچکتر از هایپرمارکت هستند.
تفاوت عمده سوپرمارکت با بقالی در نحوه دسترسی مشتری به کالاهای مورد نیاز خود است. در بقالی ها، فروشنده باید اقلام درخواستی مشتری را آماده کرده و در نهایت هزینه آنها را دریافت می کرد. به همین علت هنگامی که تعداد مشتریان بیشتر می شد، مجبور بودند زمانی را برای رسیدن نوبت خرید خود، انتظار بکشند. اما سوپرمارکت ها سلف سرویس هستند و مشتری می تواند اجناس مورد نیاز خود را از قفسه و یخچال برداشته و در نهایت فقط برای پرداخت هزینه به فروشنده مراجعه کند.
سوپرمارکت اینترنتی چیست؟
با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت و گوشی های هوشمند به زندگی مردم، بسیاری از کسب و کارها از شکل سنتی خارج شده و یا در کنار شکل سنتی خود، به فعالیت در فضای مجازی نیز پرداخته اند. سوپرمارکت ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سوپرمارکت اینترنتی در کنار سوپرمارکت های سنتی راه اندازی شد.
امروزه با نصب یک اپلیکیشن و یا از طریق وبسایت ها، به راحتی می توان اقلام مورد نیاز منزل را به صورت اینترنتی سفارش داد و درب منزل تحویل گرفت. لازم به ذکر نیست که این امر چقدر موجب سهولت خرید و ذخیره زمان و انرژی برای مشتریان شده است.
در شهرهای مختلف مخصوصا شهرهای بزرگ که ترافیک شهری برای مردم آزاردهنده شده، خرید از سوپرمارکت های اینترنتی بسیار گزینه مناسبی به نظر می رسد. برای مثال در شهر بزرگی مثل مشهد، مردم می توانند مواد ضروری مورد نیاز خود را بدون خروج از منزل و حمل بار سنگین، با خرید از سوپرمارکت آنلاین در مشهد تهیه کنند.
هایپرمارکت چیست؟
هایپرمارکت ها در واقع یک مرکز بزرگ خرده فروشی کالاهای مختلف هستند که انواع و اقسام محصولات را در طیف وسیعی به مشتریان ارائه می دهند. کالاهای موجود در هایپرمارکت ها شامل انواع گوناگون مواد غذایی حتی سبزیجات و اجناس مورد نیاز منازل مانند لوازم خانگی، البسه و… هستند.
به عبارت دیگر هایپرمارکت ها کالاهای موجود در سوپرمارکت و فروشگاه های چند منظوره را با برندهای مختلف، در یک مکان و زیر یک سقف برای فروش قرار داده اند. این یکپارچگی و تنوع گوناگون محصولات به مشتری این امکان را می دهد تا با یک بار مراجعه به این فروشگاه ها، تمامی اقلام مورد نیاز خود را برای مدت بیشتری خریداری کند.
هایپرمارکت ها امکانات و مزیت های گوناگونی دارند که باعث شده استقبال مردم به این فروشگاه ها روز به روز افزایش یابد. علاوه بر تنوع بسیار زیاد کالا در این فروشگاه ها و دسترسی آسان به محصولات، امکاناتی از جمله پارکینگ برای مشتریان و محل بازی برای کودکان نیز در این فروشگاه ها در نظر گرفته شده است.
همچنین بسیاری از این هایپرمارکت ها، محلی برای استراحت خریداران، مانند رستوران و کافی شاپ نیز در نظر گرفته اند. در نظر گرفتن طرح های تشویقی و جوایز مختلف و همچنین تخفیفات دائمی برای خریداران نیز یکی از دلایل اقبال بسیار زیاد مردم به سمت خرید از هایپرمارکت هاست.
در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا کالاهای مورد نیاز خود را با حداقل مراجعه به فروشگاه تهیه کنند و برای این منظور، هایپرمارکت ها بهترین گزینه هستند. به همین علت این روزها می توان هایپرمارکت های مختلف از جمله هایپرمارکت مشهد را با امکانات و خدمات گوناگون برای مشتریان، در این شهرها مشاهده کرد.
هایپرمارکت اینترنتی چیست؟
همانگونه که در مورد سوپرمارکت های اینترنتی گفتیم، راه اندازی مراکز خرید اینترنتی همچون فروشگاه اینترنتی مشهد در شهرهای مختلف، موجب سهولت امر خرید برای مشتریان و صرفه جویی در زمان و انرژی آنها شده است.
در اینجا باید عنوان کنیم که هایپرمارکت ها نیز همانند سوپرمارکت ها و سایر کسب و کارها، برای فروش محصولات خود و ارائه خدمات بیشتر برای مشتریان، اقدام به راه اندازی هایپر مارکت های اینترنتی در کنار فروشگاه های فیزیکی خود کرده اند. علاوه بر این بسیاری از هایپرمارکت ها هستند که تنها در اینترنت و فضای مجازی مشغول به کار هستند.
هایپرمارکت های اینترنتی تقریبا تمامی مزیت های هایپرمارکت های فیزیکی را دارا هستند. از جمله می توان به تنوع بسیار زیاد محصولات، یکپارچگی و تنوع برندها، امکان مقایسه محصولات با یکدیگر و انتخاب محصول با کیفیت تر اشاره کرد.
علاوه بر این ها، هایپرمارکت های اینترنتی همچون هایپرمارکت اینترنتی مشهد از مزیت های فروش اینترنتی نیز برخوردار هستند. مانند مشاهده نظرات خریدارانی که محصول مورد نظر ما را قبلا خرید و استفاده کرده اند. در اینجا فهرست مختصری از مزیت های خرید از هایپرمارکت های اینترنتی را ذکر می کنیم:
- صرفه جویی در زمان و انرژی
- عدم محدودیت زمانی و مکانی برای خرید
- عدم حضور در ترافیک و صف های طولانی
- تنوع بسیار زیاد محصولات
- بررسی محصولات یکسان با کیفیت ها و برندهای مختلف
- مقایسه کیفیت و قیمت کالاهای مختلف در سایر فروشگاه ها
- مشاهده نظرات سایر خریداران
- برخورداری از تخفیفات ویژه
- تحویل درب منزل و عدم حمل بار سنگین
- کاهش ترافیک و آلودگی هوا
همانگونه که در بالا اشاره شد، یکی از مزیت های خرید از هایپرمارکت های آنلاین مانند هایپرمارکت اینترنتی مشهد، عدم وجود محدودیت زمان و مکانی برای خرید است. به این معنی که این فروشگاه ها شبانه روزی هستند و مشتری می تواند در هر ساعت از شبانه روز به هایپرمارکت اینترنتی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کند.
همچنین مشتری می تواند محصول مورد نظر خود را در هر فروشگاهی از هر نقطه کشور که مشاهده کرد، سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرد. برای مثال شخصی در تهران محصول مورد نظر خود را با مشخصات خاص مد نظر، در هایپرمارکت اینترنتی مشهد مشاهده کرده و قصد خرید آن را دارد. این شخص به راحتی می تواند کالای خود را تنها با چند کلیک سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرد.
سخنی با خریداران اینترنتی
امروزه با استقبال بسیار زیاد مردم از خرید اینترنتی و روی آوردن آنها به فروشگاه های آنلاین، رقابت بین این مراکز بیشتر شده و همین امر موجب افزایش کیفیت محصولات هایپرمارکت های اینترنتی شده است. هایپرمارکت اینترنتی مشهد نیز با ارائه محصولات متنوع و تخفیفات ویژه، سعی در جلب رضایت مشتریان و مردم عزیز کرده است.
با وجود این شاید هنوز باشند افرادی که به خرید اینترنتی اعتمادی نداشته و ترجیح می دهند به فروشگاه های سنتی مراجعه کنند. شاید قسمتی از ترس این افراد، منطقی به نظر برسد ولی برای حل این مشکل ما به شما پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید که همانند هایپرمارکت اینترنتی مشهد دارای نشان اعتماد باشند.
یکی از این نشان ها، نماد اعتماد الکترونیک است. با مشاهده این نماد در سایت یا اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی مورد نظر، می توانید به آن اعتماد کرده و با خیال راحت مراحل خرید خود را دنبال کنید.
در آخر از اینکه تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان میگذارید، صمیمانه سپاسگزاریم. قطعا دیدگاه های و پیشنهادات شما برای ما و سایر کسانی که قصد خرید اینترنتی دارند، بسیار مفید خواهد بود.